בית | בניית אתרים – מידע קצר על כל סוגי האתרים

בניית אתרים – מידע קצר על כל סוגי האתרים

רשת האינטרנט מלאה בסוגים שונים של אתרים אשר מאפשרים לכל אחד לבנות את סוג האתר המתאים לו. סוגי האתרים הקיימים ברשת שונים זה מה במטרה, בכמות התוכן שהם מכילים, בפונקציות שלהם ועוד. לפני שאתם מתחילים לבנות אתר עליכם להכיר את סוגי האתרים השונים ובהתאם לצרכים האישיים לבחור את סוג האתר המתאים.

בניית אתרים – חמישה סוגים של אתרים נפוצים

אתר סטטי הוא אתר שכל המידע שבו נכתב בעזרת שפת קוד ייחודית לבניית אתרים, שפת HTML. באתרים סטטיים כל שינוי באתר דורש ליווי של איש מקצוע, מתכנת או מעצב פלאש.

אתר דינמי הוא אתר שבו בעל האתר יכול לערוך, לעדכן ולשנות את המידע ללא צורך בידיעה של שפת הקוד.

אתר תדמיתי הוא אתר המשמש ככרטיס הביקור של העסק. זהו אתר המתאים לכולם, לעסקים קטנים, לעסקים גדולים, לארגונים, למוסדות ציבור ועוד. אתר תדמיתי נועד בדרך כלל כדי לשמור על נוכחות ברשת, לשמור על קשרים עם הלקוחות הוותיקים ולמשוך לקוחות חדשים. לאתרי התדמית יש מבנה קבוע, יש בהם דף הבית, דף על אודות, פירוט של סוגי השירותים שמעניק העסק, טופס ליצירת קשר ומאמרים. יש אתרי תדמית הבנויים בהתאמה למנועי החיפוש במטרה לקדם את האתר בדירוג של מנועי החיפוש ויש אתרים השמים דגש על עיצוב יוקרתי ומושך על מנת להרשים את הלקוחות הקיימים ואת הלקוחות העתידיים.

אתרי פלאש הם אתרים הבנויים על טכנולוגיית פלאש במטרה לספק לגולש חוויה ויזואלית מרשימה. אתרים אלו מלאים באפקטים המושכים את הגולשים, אך פחות מתמקדים בתוכן. לאתרי הפלאש יש בעיה בקידום אתרים מאחר והזחלן של גוגל המגיע לבקר באתר כדי להעניק לו ציון רואה את האתר כאתר ריק מתוכן, ולכן גם אם האתר יעסוק בתחום ספציפי, הוא לא ידורג במקום גבוה במנועי החיפוש.

אתרי חנות וירטואלית הם אתרים מסחריים שמטרתם להציג ולמכור מוצרים. אתרים אלו מגובים במערכת אבטחה ברמה גבוהה כדי שהקונים לא יחששו להזין את פרטי האשראי כאשר הם מעוניינים לקנות מוצר באמצעות האתר. אתרים אלו מכילים קטגוריות של מוצרים, ומערכת סליקה מקוונת.

פורטל הוא אתר תוכן גדול העוסק בתחום מסוים כמו למשל אתר של עורכי דין, אירועים ועוד. אתרי הפורטלים מתחלקים לשני סוגים, פורטלים העוסקים בנושאי חדשות, פורטלים לנושאי משפחה, ילדים ועוד או פורטלים המיועדים לקידום עסקים. מקדמי אתרים נוהגים להטמיע כתבות בנושאים שונים בפורטל ולהוציא מהם קישורים כדי לקדם את האתר. ככל שהפורטל ותיק יותר והתנועה בו גדולה יותר, כך הקישור נחשב לקישור איכותי יותר. 

כל אתר שתבנו, כדאי לבנות בוורדפרס

בניית אתרים בוורדפרס היא הדרך הנכונה לבניית כל סוג של אתר. למערכת וורדפרס יש יתרונות רבים, ממשק הניהול קל ונוח לשימוש, אפשר לשנות את העיצוב בכל רגע בלי לפגוע בתכנים והאתר מותאם לדרישות של מנועי החיפוש ובראשם גוגל.

נתוני הסטטיסטיקה מלמדים כל שלושה מכל חמישה אתרים בנויים על מערכת וורדפרס, אם זה מתאים להם, זה מתאים גם לכם.