בית | מערך קישורים בשילוב עם כתיבת תוכן איכותי היא הנוסחה המנצחת

מערך קישורים בשילוב עם כתיבת תוכן איכותי היא הנוסחה המנצחת

תהליך קידום אתרים במנועי חיפוש המכוון אל דפי התוצאות האורגניות הוא תהליך מורכב לביצוע שבוודאי ולא מניב תוצאות מיידיות. קידום אתרים בתוצאות החיפוש הטבעיות אינו מושג בן לילה, שכן יש צורך בהשקעה רבה וכן במשאבים וזמן עבודה גדול.

התהליך יכול לכלול בנייה מחדש של האתר באופן שיעמוד בסטנדרטים הנוקשים של מנועי החיפוש. מהי ההשקעה הכרוכה בתהליך שיווק באינטרנט מסוג זה? רוב רובה של העבודה מתרכז בתהליך התוכן והאופטימיזציה של האתר ומקסום הביצועים שלו, כשעיקר תשומת הלב מופנית אל מערך הקישורים. קישורים, הן חיצוניים והן פנימיים, הם החלק החשוב ביותר בתהליך הבנייה מחדש של האתר, משום שקישורים איכותיים לא רק מושכים משתמשים, אלא גם מעלים את דירוג האתר בעיני מנועי החיפוש.

מה הם תפקידם של הקישורים בקידום אתרים אורגני?

קישורים הם חלק בלתי נפרד מתהליך קידום אתרים אורגני. הקישורים הם אמצעי נהדר למקסום הפופולאריות של האתר, איכותו ומידת הרלוונטיות שלו. לתהליך בניית מערך הקישורים יש שני צדדים: אופטימיזציה של קישורים פנימיים, וכן אופטימיזציה של קישורים חיצוניים. החלק הראשון עוסק בקישורים הפנימיים המחברים את חלקי האתר עצמו, ומכוונים את הגולשים ומנועי החיפוש בתוך האתר. מקסום מערך קישורים זה יכול לבוא לידי ביטוי על ידי פיתוח אסטרטגיית מילות מפתח רלוונטיות בכתובת הדפים המפנים אל דף הבית, לדוגמא. זוהי רק אחת מיני דרכים רבות לתרום לקידום במנועי חיפוש.


חלקו השני של התהליך מתמקד בקישורים החיצוניים. איכותו של אתר נמדדת על ידי מנועי החיפוש, וכן על ידי הגולשים, על פי מידת הרלוונטיות של האתרים המקשרים אליו והאתרים אליהם האתר עצמו מקשר. "זחלנים" של מנועי החיפוש מגיעים אל האתר דרך הקישורים החיצוניים. כשקישורים אלו בנויים בצורה נכונה ונוחה, מנועי החיפוש יכולים לזהות את האתר במהירות, ולדרג אותו גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

קישורים איכותיים מהותיים לכל פרוצדורת פרסום אתרים. בניית מערך הקישורים החיצונים דורש עבודת מחקר יסודית לאיתור האתרים הנכונים אליהם יש לקשר את האתר, מבחינת כמות גולשים, קהל היעד, ודרישות מנועי החיפוש. בדומה לשלבים רבים בתהליך קידום אתרים או פרסום באינטרנט, יש לעדכן באופן שוטף את מערך הקישורים, לשמור על רמת רלוונטיות גבוהה ולבצע שינויים באופן תכוף, כדי להשיג מקסום ביצועים משביע רצון.


בנוסף, שיטות יעילות לבניית מערך קישורים, הם באמצעות אנקור טקסט מגוון, וכמו כן להפחית בשימוש חוזר באנקור הטקסט. כמו גם יש לגוון במקורות הקישורים הנכנסים.
ומעבר לכך כתיבת תוכן של המאמר שמתוכו יוצא הקישור מהווה מתכון מנצח, השימוש בתוכן איכותי נחוץ ואפילו מחייב. גוגל יודע מהו תוכן רדוד ומהו תוכן איכותי, וככל שהתוכן יהיה איכותי ורלוונטי לאתר כך גם הקישור היוצא מתוך המאמר יהיה חזק יותר. כמו כן זה תלוי בהרבה פרמטרים שונים.

לסיכום

שימוש נבון באסטרטגיות לטובת קידום האתר יניב פירות בעתיד. שימוש במתן שירותי כתיבת תוכן איכותי ובמערך קישורים יציב ואיכותי יביא לנוסחה המושלמת שתנצח את המתחרים שלכם. לאומת זאת שימוש בקיצורי דרך ימנעו מהאתר לממש את מלוא הפוטנציאל ואפילו יגרום לנזק רב במשך הזמן.