בית | מיתוג כדי לנצח את המתחרים

מיתוג כדי לנצח את המתחרים

לצד צרכנים נאמנים של מותגים (שלפעמים הם אפילו לא יודעים למה הם כל כך נאמניםI, יש גם את הנסחפים אחר הזרם, אלה שהפכו לצרכני מותגים אחרי ההמון הסוער וזה בדרך כלל החברים שלהם, משפחה וכו'. כלומר אם תביאו להם מוצר מתחרה, הם אפילו לא יבחינו בכך (יש המון מוצרים זהים תחת מיתוג אחר).
לכן- כדי לעשות את החיים קלים לצרכנים הנאמנים וגם כדי לבדל את עצמכם בשם, לוגו ונוכחות על המדף, מוצר שאתם רוצים לשמר מבחינת לקוחות חייב לעבור תהליך של מיתוג עסקי.

הרבה אנשים שואלים את עצמם לפעמים, למה אני קונה דווקא את זה ומשלם על זה פי שניים, בעוד שיש אחרים שנהנים לא פחות ממשהו שעולה להם חצי.
התשובה היא בהרגשה. כאשר קונים מותג, מרגישים גם קצת ממותגים ומעבר לכך יש גם את הערך המוסף שאומרים לך על המותג הזה, ואם תשים לב גם תגלה אותו. אנשים מוכנים לשלם יותר על מותג שהם התרגלו אליו ולא להתפשר על רפליקה מדויקת. זה נותן להם הרגשה שגם הם מאבדים מהמקוריות שלהם...

פרמיית מיתוג

על מותגים משלמים יותר, וקוראים לזה פרמיית מותג. זה לא ייתכן שמוצר עלום שם יעלה כמו מותג. אין ספק כי בהשקה או החשיפה ושיווק של מותגים משקיעים יותר ובסופו של דבר הצרכן מוכן לשלם כי הוא מודע לכך שזה מותג. לשווק מותג על עולה כסף. כל פעולה בתהליך של מיתוג כרוכה בהוצאות רבות וזה כדי להיות מסונכרנים עם קהלי היעד. יש להם קשר של נאמנות צרכנית למותג הזה והם צריכים לדעת הכול עליו. זה בא לידי ביטוי בהתכתבויות, ניוזלטר, מועדון לקוחות ועוד. כדי לשמר מיתוג עסקי בעיני הצרכנים הנאמנים שלו צריך כסף וגם קריאטיביות שתייצר שפה משותפת בין מיתוג עסקי מסוים לצרכנים האוהדים שלו.
מיתוג נכון יוצר סדרה של פעולות או תהליכים שהלקוח הנאמן חלק מהם. זה יכול להיות שיתופי פעולה, חסויות ונוכחות במגרש הנכון שלו, עם הטבות לצרכנים הנאמנים שלו, הרגשה שאתה יחיד ומיוחד עבור המותג הזה. כל הזמן לשמר, לשמר, לשמר.

Branding ואסטרטגיה!

כל מוצר יקבל תהליך של מיתוג שונה וזה בהתאם לצרכים שלו, כמה מתחרים יש לו בשוק. האם הוא כבר עשה השקה, האם הוא חדש ומה היעדים שלו.
התשובה על כל השאלות הנ"ל תניב אסטרטגיה שיווקית של מיתוג. אסטרטגיה שיווקית שבמידה שהמותג גם פונה אל חברת בניית אתרים, האתר של המותג יוצג בשפה הנכונה. בסופו של דבר כל חברת מיתוג טובה צריכה לייצר את הרעיונות הכי טובים שיחקקו את המוצר הזה בתודעה ויהפכו אותו למוצר מסקרן ומבוקש.
לא פשוט לעשות תהליך של מיתוג בתקופה בה יש הרים של מותגים כמעט בכל נישה, אבל אם באים עם רעיונות חדשים וטובים זה תמיד יעבוד טוב.
כמו למשל להיכנס לאוקיינוס הכחול שלכם. הזכרנו את זה כבר בכמה מאמרים וזה אחד הדברים הכי חשובים בתהליך של מיתוג עסקי.

מיתוג באוקיינוס כחול 

השקעה בייצור ופיתוח של מותג כרוכה גבוהה מאוד והיא חייבת להצדיק את עצמה.
אחד הדברים שמאוד חשוב להבין בתהליך של מיתוג הוא כמה יעלה המוצר הזה ולא לרדת מהעץ, כי אין מה לעשות מותג מתחבר תמיד לתג מחיר יותר גבוה מכל השאר (שאינם מותגים).
הרבה פעמים כדי להצדיק את ההשקעה נוהגים בעלי המותגים להיכנס לאוקיינוס המדמם של שאר המותגים שמזוהים עם המחיר של המותג, הנישה והתחום העסקי שלו. כניסה כזו כמוה כהתאבדות (גם ככה האוקיינוס מדמם), אז למה שלא תבואו עם איזה פרויקט מעניין בתהליך של מיתוג ותיצרו לעצמכם את האוקיינוס הכחול שלכם, זה שיבדל אתכם מכל הדגים והכרישים האחרים ויהפוך אתכם לדג הזהב שלא מפחד לשחות לבד עם תג המחיר שלו והאיכויות שלו בראש זקוף בלי להרגיש מאוים מאף אחד?